Търсене в този блог

понеделник, 18 март 2013 г.

Банички със спанак


Лека полека пролетта започва да се усеща. Дали от времето ни подсеща, или  календара, а дори и по желанието ни да хапваме вече зеленини и пресни зеленчуци.
Напоследък все по-често забелязвам по щандовете в магазините пресния спанак. Прииска ми се да разнообразя с пролетна лека зелена храна. А любимото ни ястие със спанак са тези невероятно вкусни и лесни банички със спанак.
Знам тази рецепта от една кулинарна игра - Cooking Academy. Самата игра е направена като кулинарна академия, която цели да ни запознае с класическите рецепти от световната кухня. Та тази рецепта я научих от там. Единствено специфичното е в сгъването, но то не е никак трудно. Изключително простичка за приготвяне, тя ми стана любима, защото неведнъж съм казвала, че обичам простите неща, които оставят силно впечатление. Нека да ви я представя :)

Какво е нужно:

3-4 кори за баница
250 г спанак
150 г сирене
1 малка глава лук
сол на вкус
черен пипер

Тъй като аз използвам едни много хубави кори за баница - Одрински, всичко, приготвено с тях става много добре. Понеже те са малко по-плътни от стандартните кори за баница. Лошото е, че не се откриват навсякъде, аз съм ги виждала само  в моя малък град.
Приготвяте корите - необходимо е да ги разрежете по дължина, да се оформят дълги ленти с ширина около 10 см. 
Спанакът се измива добре и се почиства. Можете да го нарежете или пък да го оставите така. Загрявате малко олио в тиган, запържвате лука, а след това задушавате за кратко и спанака. След като се задуши, оттегляте да се охлади. Натрошавате сиренето при спанака и разбърквате добре. Пълненето става по следния начин:


Докато се получи перфектното триъгълниче:

 Нареждат се в тава и се пекат за около двайсетина минути.



Тъй като брат ми е маниак на тема здравословни хранене и не ми дава да превишавам мазнините, ме накара да ги изпека на фурна. Но в класическата рецепта се пържат и мисля, че стават много по-вкусни пържени.



Няма коментари:

Публикуване на коментар