Търсене в този блог

неделя, 4 март 2012 г.

Кашкавалени бисквити




Вдъхновено от sunshine's kitchen


В момента, в който видях прекрасните снимки, преминах покрай рецептата с един поглед и минута по-късно вече беше взето решението да се пробват в скоро време. Ваканцията свършваше, а на мен все така ми липсваше онова чувство за добре свършена работа. Така, че спонтанно направих бърз списък с продуктите, също толкова бързо ги набавих и ето ме с набрашнени ръце! :) Обожавам кашкавал! Как няма да се изкушиш да ги пробваш? Още повече, след като са идеалното мезе за бира... Няма какво да увъртам повече, ето ги и бисквитките:

200г брашно
150г настърган кашкавал
115г студено масло
2 жълтъка
1-2 супени лъжици студена вода
1/2 чаена лъжица черен пипер
морска сол за поръсване
5 супени лъжици бял сусам
5 супени лъжици маково семе и ленено семе ( не съм си и поставяла за задача търсенето на екзотичната нигела)
 2 белтъка





Обяснението за приготвянето им не е по-различно от  sunshine's kitchen 

Кашкавалът се настъргва, смесва се с брашното, солта, черният пипер. Студеното краве масло се нарязва на малки кубчета и се обърква добре със сухите съставки, докато се получат едри трохи. Прибавят се жълтъците, започва да се меси бързичко, заради маслото, прибавят се по необходимост, няколко супени лъжици студена вода. Оформя се гладко тесто. След това тестото се разделя на две топки, които се оформят като салам, не много дебели фитили, с диаметър около 3-4 см. Намазват се с белтъците. Разстила се парче фолио, поръсва се със сусама, маковото семе и лененото семе. Намазаните фитили се овалват в семената от всички страни. След това излишните семенца се отстраняват и фитила се увива стегнато във фолиото. Престоява в хладилник 1 час, така е по упътване, но при мен беше меко все още, затова съветът ми е, да се остави във фризер за известно време, след това се реже по-лесно. Когато е замръзнало леко, с ножа се режат правилни кръгли бисквити, докато при мен се получаваха смачкани, при което, се наложи да ги дооформям на ръка, за по-хубава форма. Режат се колелца с дебелина около 2 см, нареждат се в тава, покрита с хартия за печене. Поръсват се с морска сол и се пекат 10-15 мин., в предварително загрята на 180-200 градуса фурна. Пекат се до златисто. Изваждат се и се охлаждат на метална скара.


Впечатления:
При мен, мисля че маслото дойде в повече или не беше качествено достатъчно, или е трябвало да ги пека повече време, не знам, една от тези всички причини, доведе до резултат, който не ми хареса. Бисквитите станаха леко мазни, и отвътре изглеждаха недоопечени, макар и да спазих времето. Тук се сещам и за още една вероятна причина, бях ги наредила в тавата близко една до друга, може би не са могли да се изпекат добре. Но както и да е, всички ги харесаха, а най-вече ми допаднаха, защото станаха много на брой, и когато ти се похапва нещо дребно и соленичко, се сещаш, че имаш прекрасни домашни кашкавалени бисквитки! :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар