Търсене в този блог

сряда, 15 февруари 2012 г.

Пържоли със сметанов сос


Идеята за тези вкусни пържоли се породи съвсем спонтанно. Макар че винаги съм искала да пробвам сметанов сос. Пържолите не рядко стават сухи, затова понякога идва на помощ сосът.
В повечето случаи хапваме пържоли на скара. Но в такъв случай, трудно се докарват да са сочни и трябва да се ядат веднага, защото бързо изстиват, а аз не понасям студена храна! :) Майсторство е да приготвиш невероятно вкусни и сочни пържоли. Перфектната пържола си е тази, която абсолютно няма нужда от нищо друго, освен нож и вилица! :)
Така се случи, че майка ми приготвяше за брат ми свинска пържола на тиган. Аз гледам много скептично на този метод, не знам и аз защо. Гледала съм много успешни рецепти за пържоли на тиган и все съм искала да пробвам. И ето, че се случи! Останах наистина впечатлена. Често ми се случва първоначално да не харесвам нещо и от после да ми се наложи да го пробвам, веднага след това то обезателно ми харесва! Нещата, които първо не харесвам, после ми стават любими... Да се връщам на пържолките, стига толкова приказки... Та, приготвяме си ние пържолите, ама аз си знам моето, не ми стигат просто едни обикновени пържоли. Веднага измислих и сос за тях. В противоречие с това, което писах по-горе, че сосът помага при сухи пържоли, то този път станаха хубави и сочни. Тъй като нямаше друга гарнитура за тях, спретнах на бързо един семпъл сметанов сос. Ето и рецептата:

За 2 порции:

2 свински пържоли
1-2 големи гъби
1 глава лук
1 с.л. масло
2-3 триъгълничета топено сирене
150 мл. готварска сметана
сол, черен пипер
зелен лук за поръсване


Започваме с пържолите. В малко сгорещена мазнина запечатваме пържолите, похлупваме с капак, задушават се за 2-3 мин от всяка страна. Подправят се със сол и черен пипер. Приготвяме соса. Запържваме в малко масло ситно нарязания лук, посоляваме, добавяме нарязаните на филийки гъби. След като, гъбите омекнат, слагаме и сметаната. На тих огън оставяме да покъкри за кратко, добавя се и топеното сирене. Разбърква се добре. Когато топеното сирене се е разтопило напълно, сосът е готов. Сервират се пържолите в чиния, полива се по малко от соса върху тях или се сипва отстрани. Поръсва се със свежи подправки или с пресен зелен лук. Перфектното зимно ястие, което върви идеално с червено вино! Бон апети!


Няма коментари:

Публикуване на коментар