Търсене в този блог

събота, 28 април 2012 г.

Великденски кексчета - гнездо с яйца


От много рано тази година, почнах да си мисля какво мога да направя за този Великден. По традиция, майка ми приготвя трапезата за празника, а аз и помагам. Но, на мен разбира се, само това не ми е достатъчно. Някакъв десерт трябваше да измисля. Търсейки рецепти в taste.com.au попаднах на един кекс, с глазура, а украсата му беше, струпани малки шоколадови яйца в центъра. Веднага ме грабна, пък и не ми се видя сложна за изпълнение. Но докато наближи Великден, се сдобих с малки формички за мъфини. И естествено, не беше трудно да се досетя, че ще бъде оригинално да зарадвам семейството и роднините с мини кексчета, с яйчица! :)))


Дълго време се чудих с какъв вкус да бъдат, исках да е нещо контрастно на глазурата, затова се спрях на какаови :) Вътре сложих малко замразени ягоди. От към вкус малко ми куцаха, но пък от към визия, съм напълно доволна!
Ето я и рецептата:

2 яйца
2 ч.ч. брашно
1 1/2 ч.л. сода
1 с.л. оцет
1 1/2 ч.ч. кисело мляко
2-3 с.л. какао
1 ч.ч. ягоди
1 1/2 ч.ч. захар
50-70 г масло
За глазурата:

250 мл сладкарска сметана
150-200 г натурален шоколад
36 малки шоколадови яйца

Много се притеснявах дали ще ми се получат кексчетата, тъй като имах достатъчно горчиви опити за кексове, в които те или не се изпичаха напълно, или въобще не се изпичаха отвътре. Но, това беше успешна рецепта. Изненадана останах, че содата, не се усещаше въобще. Та, как се приготвят: Разбиват се яйцата с миксер. Добавя се захарта. Разбиват се до получаването на пухкава маса. След това се слага киселото мляко. Върху него изсипвате содата и с оцета я гасите. Тази процедура ми е любима, заради реакцията на содата при допира и с оцета. Срещала съм рецепти, в които не е необходимо да се слага оцет, тъй като се гаси в киселото мляко, но това си е по ваш избор. Може да се угаси и с няколко капки лимонов сок. Разтопявате маслото. Отнемате го, за да изстине малко, след това го прибавяте към сместа. Слагате ягодите. Смесвате брашното с какаото и през цедка го добавяте на няколко пъти, докато се поеме. Пълните формичките, не до горе. И в предварително загрята на 180 градуса фурна печете 20-25 мин, като следите. Проверявате за готовност с дървено шишче, ако излиза сухо, значи имате прекрасно изпечени и ароматни мъфини! :)
За глазурата се чудих дълго време, но сметнах, че простото е най-ефектно. Затова разбих сметана и нарязах шоколад за глазура. Пък и исках украсата да наподобява гнездо. Имах идея и да оцветя сметаната със зелена боя, за да прилича на трева, но не ми се получи. Пък и с шоколад е по-вкусно :)



В крайна сметка, великденските ми кексчета посрещнаха удобрение и не се задържаха дълго време. Радвам се, че се получиха добре и имах възможност да дам и на роднини, заедно с нялколо красиво боядисани яйца и козунак! :)


Няма коментари:

Публикуване на коментар