Търсене в този блог

вторник, 12 февруари 2013 г.

Немски сладки Spitzbuben


Майка ми взе напоследък все по-често да ме приканва да направя някакъв десерт с желираните сладка, които лятото сме правили. В действителност, приготвих различни сладка от всякакви плодове и наистина не ги бях включвала в някакъв десерт. Въртеше ми се из главата някаква такава идея за слепени сладки. Потърсих рецепта и вниманието ми беше привлечено от този вид немски лакомства. Щях да ги поотложа доста време, но нали правих шоколадовия мус, за който ми трябваха 3 белтъка, останах с 3 жълтъка, а за Spitzbuben, точно толкова ми трябваха. Не се поколебах и ги изпробвах още същия ден.
Рецептата е от Кулинарни мисли и разни други неща

3 ч.ч. брашно
200 г маргарин или масло
3 жълтъка
1/2 ч.ч. захар
2 ванилии
настъргана кора от половин лимон
1 с.л. лимонов сок
1 капсула есенция ром
1 ч.ч. смлени орехи
конфитюр от ягоди

Замесих чудно ароматно тесто. С лимоновите кори, добавих и малко кора от грейпфрут, защото го обожавам, а вместо есенция ром, сложих една капачка уиски, защото не разполагах с есенция.



Брашното се пресява в купа, добавя се маслото на парченца и се прретрива, за да се получат трохи. Прибавят се захарта, жълтъците, кората от лимон, сока от лимон, орехите, есенцията. Размесва се, докато се получи гладко тесто. При мен сякаш брашното дойде в повече, защото ми се наложи да добавя малко студена вода при замесването. Готовото тесто се увива във фолио и се прибира за 2 часа в хладилник. Върху намазнен плот, се разточва кора с дебелина между 5 и 10 мм, колкото по-тънко, толкова по-добре. При мен се получи малко по-дебело и се загуби голяма част от ефекта. Така че, се постарайте да е тънко. От разточеното тесто се изрязват четен брой кръгчета като върху едната половина се изрязват по-малки кръгчета. Пекат се в предварително загрята фурна, доката крайчетата се зачервят. Оставят се да изстинат. Бисквитите с изрязни дупки се поръсват с пудра захар. Целите бисквитки се намазват със сладкото. Слепват се като леко притиснете горната бисквита, така че да се покаже сладкото през дупката. Трябва да престоят 24 часа. :)



Много ми хареса рецептата и може би ще я пробвам пак някой път. Получава се наистина разкошен аромат. И не забравяйте, че трябва да престоят със сладкото, знам че има лакомници, покрай вас, които сигурно няма да издържат. Но по-добре е да мине малко време. При всички десерти има такъв период, в който трябва да отлежат, за да се смесят вкусовете. :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар