Търсене в този блог

четвъртък, 6 юни 2013 г.

Чийзкейк с череши


Чийзкейкът - този невероятно вкусен и лесен десерт, който обичат всички. Приготвя се за минути, без много продукти и сложни процедури. Семпла рецепта, сезонни плодове, щедро количество заквасена сметана и крема сирене, кой би предположил, че простите неща са толкова неустоими... Сигурна съм, че няма смисъл да ви убеждавам колко изключително вкусен е чийзкейкът, но за пореден път ми се потвърждава тезата, че колкото по-просто приготвен е десертът, толкова по-вкусен и атрактивен е. Без ни най малко съмнение, заявавам, че чийзкейкът ми е много по-любим и от най-вкусната торта!

За приготовлението му няма какво толкова да се пише. Аз използвам най-простия начин за правенето му. Продуктите са достъпни, а всичко което е нужно е да се смесят. Аз исках да акцентирам върху свежите плодове и да запазя възможно най-много натуралния им вкус. Сами по себе си са достатъчно вкусни и сладки...
Ето как го направих аз:


2 пакета бисквити Роден край с какао (260 г)
1 пакетче масло
1 кофичка заквасена сметана (290 г)
2 пакетчета Крема сирене (250 г)
1 малко бурканче желе от череши*
пресни плодове (череши и ягоди)




Започва се като бисквитите се натрошават - в блендер или с чукчето за пържоли, или с точилката, както ви е удобно.
 Маслото се разтопява и се прибавя към бисквитите. Смесва се добре, така че да се получат трохи. Този път реших да пробвам с какаови бисквити и останах доволна от резултата. Получи се много хрупкав шоколадов блат. Така получените трохи се оформят на блат в тавичка, като се притиска с дланта на ръката добре, за да се споят.
Сметаната и крема сиренето се разбиват на крем и се добавят към бисквитения блат. 
За топинг, аз използвах черешово желе. Понеже правихме сладко от череши, накрая като напълних всички бурканчета остана само сокът без плодовете и реших да го оползотворя с чийзкейка. Но първоначалната ми идея не беше по-различна. Сладкото приготвяме с помощта на едни вълшебни прахчета на Dr. Oetker за приготвяне на домашни сладка. С тях сладкото става стегнато, плодовете запазват цвета си и целостта си. Чувала съм противоречиви мнения по отношение на този начин на правене на сладка, но в крайна сметка, е по-добрият начин, отколкото да си купим от магазина, натъпкано с хиляди консерванти. 
И така, ако не разполагате с желе, затоплете леко сладко от череши, така че да стане малко по-течно и намажете чийзкейка с него. След това се покрива с фолио и се прибира да отлежи в хладилника. Аз го оставих за едно денонощие, като на следващия ден подредих пресните плодове отгоре.


За разлика от всички други десерти, чийзкейкът изчезна за броени минути. Аз се притеснявах, че плодовете ще загубят свежестта си като престоят повече от ден, но въобще не се стигна до там :D. С натуралния си вкус, без много захар и мазнини, се хареса много на брат ми, баща ми доволно се пошегува да направя утре пак, майка ми сподели, че харесва контраста между сладкото и леко соленото, а аз... просто нямам какво да добавя, остава само да се насладя на успеха на този летен и свеж десерт. (:






4 коментара:

  1. Много любим десерт, а с още по-любимите ми череши, комбинацията става уникална. :)
    Много апетитен се е получил и как няма да свърши за нула време! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Здравей! Имаш таг от мен: http://toninagems.blogspot.com/2013/06/tag-liebster-blog-award.html#more

    ОтговорИзтриване
  3. Ауу страхотно изглежда!Ще се опитам да го направя.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Колко приятно ухае тук... А чийзкейкът е просто разкошен, чудно се е получил!
    Радвам се, че открих още едно вдъхновяващо местенце. Ще минавам честичко, Петя!
    Поздрави и хубав ден! :)

    ОтговорИзтриване