Търсене в този блог

сряда, 2 юли 2014 г.

Картофена крем супа


Макар че лятото окончателно пристигна и е време за разхлаждащи рецепти, а не за топли супи, покрай проливните дъждове сякаш повече имаме нужда от топла супа, отколкото разхлаждане. В момента, в Германия изобщо не можеш да кажеш, че е лято, по-скоро пролетно време. Затова и някак си ми се прииска да си приготвя топла и засищаща крем супа. Картофената крем супа се приготвя бързо и лесно, ето как я приготвих аз:

3-4 големи картофа
1 глава лук
50 г масло
150 мл сметана
сол
черен пипер
риган, розмарин и други подправки по желание




Обелвате картофите, почиствате ги и ги нарязвате на ситни кубчета. В тенджерка задушавате лука в маслото. След това добавяте и картофите. Доливате с около половин литър вода. Аз добавих и половин кубче бульон. Оставяте ги да врат, докато умекнат, като водата не трябва да се е изпарила напълно. Ако има нужда долейте с гореща вода. След като са се сварили, оттегляте от котлона. Намачкайте ги хубаво с вилица или използвайте пасатор. Колкото по-добре ги намачкате, толкова по-кремообразна консистенция ще има супата. Прибавете сметаната и върнете на котлона за кратко. Овкусете с подправките и супата е готова. Можете да добавите хрупкав бекон или както аз направих - хрупкав печен лук, защото ми се намираше под ръка. Пресни свежи зелени подправки също биха били добър избор за завършек. :-)

Няма коментари:

Публикуване на коментар