Търсене в този блог

сряда, 25 ноември 2015 г.

Предизвикателство през август - ден двайсет и пети


На 25-ти август съм си записала, че за вечеря  съм си пекла хлебчета на бързо (полуготови, не съм ги месила аз) с песто и крамбъл (който съм пекла предната вечер) и по-късно съм пила бира с приятели, явно затова съм и бързала...
Ех, интересно е да се върнеш назад и да се сетиш кое, как и защо. Та, очевидно не е било кой знае каква вечеря. И все пак без рецепта няма да оставя тоя пост.
Крамбълът ми е един от любимите лесни десерти. Сещам се също така, че доста го бях отлагала, докато се наканя да го изпробвам. Бях набрала къпини и имах боровинки.
В главата ми се въртяха картини на апетитно запечени горски плодове, разтичащи се изпод хрупкавата, ароматна коричка от брашно, масло и ядки.
В крайна сметка дългото плануване и отлагане, старанието, което исках да вложа, малко се разминаха... Приготвих крамбъла преди да изпека пицата от по-предната вечер, за десетина минути. То пък и колко ли му трябва.


Крамбъл с горски плодове

250 г боровинки
250 г къпини
2-3 с.л. захар
1 с.л. брашно
малко настъргана лимонова кора

3 с.л. брашно
100 г масло
2 с.л. овесени ядки
1-2 с.л. захар /по желание, ако обичате по-сладкото/
щипка канела
щипка сол



Плодовете се измиват добре и подсушават. В купа смесвате плодовете, заедно с брашното, захарта и лимоновата кора и хубаво обърквате.
Намазнявате тавичката, където ще печете Крамбъла и разпределяте плодовете.
Брашното, заедно с маслото, овесените ядки и подправките смесвате в купа хубаво, до получаването на едри трохи. Накрая, покривате хубаво плодовете с брашняната смес и слагате да се пече. Не се сещам да съм засичала време, но около 20-тина минути трябва да стигнат. Или докато коричката отгоре порозовее.
Топъл е много вкусен, дори може би по-вкусен, отколкото, когато е студен. Ако добавите и малко ванилов сладолед, получавате страхотно изкушение!

Няма коментари:

Публикуване на коментар