Търсене в този блог

петък, 27 ноември 2015 г.

Предидизвикателство през август - ден двайсет и шести


26-ти август - Шакшука.
Винаги съм свързвала това ястие с Израел, но се оказа, че в доста арабски страни също се приготвя. За първи път бях видяла да го готвят в  Мастър Шеф.
Очарована съм просто, колко обикновено, бързо толкова близко до нашия вкус е това ястие и в същото време тоооолкова вкусно!
Може да ви прилича на нашия Миш-маш и няма да сте далеко от истината, просто тук яйцата остават цели, което на мен лично повече ми допада.
Макар, че съм чувала, че обикновено се поднася за закуска, на мен идеално ми се вписва за  вечеря. Когато сме изморени от деня, хапва ни се набързо нещо вкусно и топло, даже направо от тигана ако може... Така като гледате снимката, не ви ли се иска да разчупите хлебчето и да затопите хапка с ръце във вкусния доматен сос?
Ако да, ето и как да си приготвите Шакшука.


2 яйца (за повече порции увеличете бройката)
2-3 средно големи домата
1 червена чушка/пипер
150 г сирене
1 глава лук
2 скилидки чесън
1 с.л. зехтин
сол
черен пипер
магданоз или други зелени подправки

Лукът, доматите и чесънът се нарязват на ситно, чушката - на ивици. В дълбок тиган загрявате зехтина и запържвате лука до златисто, след него и чесъна за кратко. Добавяте нарязаните домати и чушката и задушавате. Овкусявате с подправките. Когато доматите си пуснат сока и се образува соса, чуквате яйцата и захлупвате с капак. Колко дълго ще ги готвите, зависи от това как предпочитате яйцата, ако ги обичате рохкави - 2 до 3 минути, ако ги искате напълно сготвени, оставете ги за 5 до 6 минути. Накрая натрошете сиренето отгоре. Поднесете с топъл хляб. :-)



2 коментара:

  1. Обещавам да си го приготвя, защото е повече от апетитно, Пете! Веднага бих си топнала! И да, за вечеря. ;)
    Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че е предизвикало апетита ти, Гери! После да споделиш как е станало!
      Пращам ти и аз прегръдки и хубави събота и неделя! :)

      Изтриване