Търсене в този блог

понеделник, 17 август 2015 г.

Предизвикателство през август - ден седемнайсти

Днес сутринта започна с гръмотевици и светкавици, и дъжд. Целият ден беше облачен и преваляваше, иначе пък не беше студено. И още от сутринта си мислих какво ще си правя за вечеря. Искаше ми се да е нещо топло, вкусно, сочно, месно, нещо от така наречените комфортни храни. Работният ден почти беше се стопил и все още не бях решила какво ще вечерям, а трябваше бързо да измисля, за да мина през магазина и да взема необходимите неща преди да се прибера.
Измислих го!
Овчарски пай. От много, много отдавна исках да го пробвам. Идеално съвпада с нуждите ми. :-)



Необходими продукти: 
3 средно големи картофа
60 г масло
1 яйце
сол

За плънката:
250 г кайма смес
2 моркова
1 глава лук
2 скилидки чесън
1/2 чушка/пипер
малко доматено пюре
200 мл бульон
сол, черен пипер
риган



Картофите се обелват, измиват и нарязват на кубчета и се сваряват в подсолена вода.
След като умекнат, се намачкват с вилица. Към тях се добавя маслото и яйцето и хубаво се разбърква.
В тиган се загрява малко мазнина и лукът се запържва. След кратко време, към него се добавя и каймата, морковите, пипера и чесъна. Овкусете със солта, черния пипер и ригана. След 2-3 минути, към тях се добавя доматеното пюре и бульонът. Оставя се да покъкри на слаб огън.


Каймата и зеленчуците се прехвърлят в малка правоъгълна тавичка. Върху тях се разстила картофеното пюре внимателно, за да покрие навсякъде. С вилицата направете връхчета, след като се изпекат, ще придобият вкусен златист цвят и хрупкавост.


Истинският овчарски пай се прави с агнешка кайма, затова е и името му овчарски. Версията със свинско или телешко се нарича Селски пай. Както и да го наречете, на мен малко ми напомни на нашата си мусака, във фин вариант. Получи се страшно вкусно. Загребвате с вилицата и получавате сочна месна плънка, с леко меко картофено пюре в средата, а най-отгоре е хрупкаво и маслото се усеща. Картофената покривка ми беше любимата част. :-)


Хрумна ми, че с малко заквасена сметана, ще се получи хубав контраст, а и изглежда добре с дивия лук, нали? :-)

1 коментар:

  1. Изглежда чудесно, Пете! :)
    Никога не съм опитвала овчарски пай, нито съм приготвяла. Но предполагам колко е вкусен!
    Иначе мусаката си я хапвам и аз с... кисело мляко. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване