Търсене в този блог

петък, 11 април 2014 г.

Салата с рукола и бейби спанак и запечен кашкавал


Време беше да се завърна. Но аз гледам на това отсъствие като артистична почивка... тоест като нямам муза за готвене и публикуване, някак си не ми се насилва. Пролетта обаче дойде и това е любимият ми сезон, който лъха на възраждане. Наскоро ме връхлетя вдъхновението за готвене и ето ме тук отново. :)
Рецептата за това ястие, взех от Бон Апети или от Кухнята на Звездев, малко ги пообърках. Но ще ви я представя в цялостен вид, както съм си я записала. И ви я препоръчвам силно. Получава се нещо много свежо, вкусно и лесно, както за вечеря, така и за обяд. :)


800 г кашкавал
250 г чери доматчета
1 морков
1 връзка пресен лук
1/2 връзка копър
50 г бейби спанак
30 г рукола
50 г маслини Каламата
4 с.л. зехтин
2 с.л. балсамов оцет
сол, черен пипер на вкус



Вместо кашкавал аз използвах Ементал, тъй като тук няма от нашия традиционен кашкавал. Но мисля, че с ементала се получи добър контраст, тъй като той има леко сладникав вкус. Макар че малко трудно го запекох. По-скоро се разтопи, но все пак придоби леко златист цвят. Та, кашкавалът се запича на силно сгорещен тиган за по 2-3 мин. от всяка страна. Салатата се приготвя също много лесно. Смесват се руколата и спанакът. Маслините, пресния лук и копърът се нарязват. Аз нямах пресен лук, но успешно го замених със стар лук. Предполагам с пресния щеше да се получи по-свеж вкус, но и така беше добре. :) Доматчетата се разполовяват, морковът се реже на лентички, с помощта на белачка или на кръгчета, както направих аз. Всички продукти се смесват добре и се овкусяват със зехтина, оцета, солта и пипера. Сервирате заедно със запечения кашкавал и имате страхотна лесна и бърза вечеря, която с добавка от леко вино се превръща в идеалния завършек за тежкия ден. :)


1 коментар:

  1. Време беше да се завърнеш, Петя! :) Много свежо и пролетно предложение, харесва ми! :)
    Усмивки! :)

    ОтговорИзтриване