Търсене в този блог

четвъртък, 3 юли 2014 г.

Бързи бирени банички


Леко с дъх на носталгия, ви представям рецептата за бирените банички. Разбира се колкото и да е разнообразна интернационалната кухня, винаги ни се приисква да си хапнем нещо "нашенско си". Това се засилва особено, когато не сте в България. Рецептата за бързите бирени банички знам отдавна, намерих я из интернет.  Потвърдено успешна е и е една от любимите ми щом се отнася за тестени изделия. Защото е проста, не отнема време и е толкова подходяща за студентски условия. Дори и да не ви се намира точилка под ръка, мога да ви дам добра идея с какво да я заместите :-). Аз обикновено ги меся на око, така че не ми се сърдете, ако не дам точни мерки. Но ето и как се получават.

За 2-4 бройки:

около 400 г брашно
около 1 чаша бира
100-200 г сирене
100 г кашкавал
зелен лук
зелени подправки, като копър магданоз и други
черен пипер
лют пипер
олио за пържене


Тестото се замесва много лесно. Просто наливате бирата при брашното и замесвате тесто. Може да се наложи да добавите малко брашно или пък бира, докато замесите тестото. Няма нужда от нищо повече.
След като сте замесили тестото, го разделете на 2-4 топки. Разточете топките, така че да се получат правоъгълници. Тъй като не ми се намираше точилка, а ми се похапваше страшно много баница, трябваше да съм изобретателна и използвах празна бутилка от вино, за да ги разточа. Набрашнявате работния плот и ги разточвате на тънко. След това натрошавате сиренето и поръсвате по дължината.


Поръсвате с настъргания кашкавал и подправките. Завивате на руло и след това рулото на охлюв, като подпъхвате краищата, така че да не се развие.


Разточвате охлювите на колкото се може по-тънко. Не се притеснявайте ако плънката излезе по малко отстрани. По-добре да е тънко разточено, защото иначе тестото бавно се пържи и остава сурово. Загрявате мазнина в тиган. Пържите от двете страни до зачервяване. Получават се страхотни ароматни банички. Това е просто един удобен и оригинален вариант сред разнообразието от рецепти за баница. :-)

4 коментара:

  1. Страхотни са! Мисля да ги опитам печени, благодаря за идеята и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че са ти харесали! Интересно ще се получи ако са печени, следващият път и аз ще пробвам на фурна! Весел уикенд! :-)

      Изтриване
  2. Много интересна идея! Срещала съм теста с бира, но никога не съм правила! И наистина от нашето по-хубаво няма! Когато съм във Варна ми липсват мамините и бабините манжди.. а ако съм в чужбина, не знам кое ще ми липсва повече! :)
    Желая ти хубави дни на немска земя и скоро да си дойдеш и да си запнеш вкусни български манджички! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, интересни са тестата с бира и все още ми е чудно как така само с бира се получава. Но истината е, че се получава. През повечето време не ми липсваха толкова българските храни, защото се потапяш в чуждата кухня и искаш да опиташ техните традиционни неща. Но разбира се в един момент просто сърцето те влече към храната, с която си израстнал.
      Скоро, Светле се завръщам към всичко българско, мусаки, баници, лозови сарми, мамините манджи, всичко, всичко :D

      Изтриване