Търсене в този блог

понеделник, 6 април 2015 г.

Кексчета "Червено кадифе" ~ Red Velvet Cupcakes


След последната празнична публикация идва ред на друга такава, преди да дойде време и за Великденска бъдеща празнична публикация... Много празнични рецепти се събраха. Та, "червените кадифени" кексчета реших да изпробвам по повод рождения си ден, който беше в събота. Отдавна червените кадифени кексчета ми правеха впечатление, но в интерес на истината, никога не бях търсила как се приготвят. Струваха ми се сложно изпълними или неподходящи за мен, имайки предвид слабите си сладкарски умения :-).
В крайна сметка полюбопитствах и установих, че съм била в пълна заблуда. Всичко е толкова просто и лесно изпълнимо, но  оставящо впечатление за сложен и изискан десерт. Реших да съвместя опита ми за ред велвет  къпкейкс и рождения ми ден и да изненадам гостите си, не само с визията на интересното кексче, но надявайки се с вкуса също.


Намерих подходяща рецепта, която най-много ми допадна от към начин на изпълнение и съставки. По-скоро смесих две рецепти от - Sunshine's Kitchen и Paula Deen от foodnetwork.com

Съставките като цяло са почти едни и същи, както и метода на приготвяне и все пак аз реших да променя малко класическите кексчета като им сложих и пълнеж. Сториха ми се недостатъчно празнични. :-)

Ето и начина на приготвяне.

За сместа:

170 г брашно
170 г захар
1/2 ч.л. сода
1 ч.л. какао
щипка сол
1 яйце
180 мл мляко + 1/2 ч.л. ябълков оцет
120 мл олио
1 ч.л. червена сладкарска боя
1/2 ч.л. оцет
1 пакетче ванилия

*От тази смес се получиха 10 кексчета, а трябваше да са 12, но както ще прочетете по-надолу, едните се получиха големи, другите - малки.

Фурната се загрява на 180 градуса. Хубаво е продуктите да са на стайна температура преди да започнете с приготовлението. Брашното, пресято, се поставя в купа. Към него се прибавят захарта, содата, какаото, солта и ванилията или всички сухи съставки. Към прясното мляко се слага оцета и се оставят да си взаимодействат около 5-10 мин. Това се използва като заместител на така известната мътеница (Buttermilk), която все още не може да се намери в България. Докато млякото престоява, разбивате яйцето. Към него прибавяте олиото, боята и оцета. Накрая слагате и млякото към яйчената смес и хубаво разбърквате. Смесват се мокрите и сухите съставки и се бърка до получаване на хомогенна смес. Разпределяте от сместа във формичките за мъфини, като предварително сте поставили хартиени кошнички. Не ги пълнете до горе. Пекат се в загрятата фурна около 20 мин., проверяват се с клечка за зъби за готовност. Оставят се за 10 мин. във формите, след това се изваждат и се охлаждат.
 Аз въпреки че пробвах различни нива на пълнене, винаги кексчетата ми или прекалено бухваха и излизаха извън формите, или едвам се подаваха над тях. Подозирам, че за това са виновни силиконовите формички. Струва ми се, че в нормална тавичка с гнезда, биха се изпекли по-равномерно. В крайна сметка не се получиха красиво оформени кексчета, което наложи и след като ги изпекох да ги изрежа и изравня. Докато ги подравнявах, ми дойде идеята и за пълнежа.


За пълнежа използвах от любимото ми черешово сладко. Струваше ми се, че идеално ще подчертае и вкуса и цвета на кексчетата. Представях си, как отхапваш от кексчето и усещаш три различни неща, като вкус и текстура - самото кексче, глазурата и черешовото сладко.




Ако и на вас евентуално не ви се получат добре оформени кексчета - не е фатално. Изрязва се частта, която не ви допада, после това лесно може да се замаскира с глазурата. Ако решите и вие да им сложите пълнеж, просто изчакайте да са добре изстинали и с остър нож издълбайте малки дупки в кексчетата. С лъжичка добавяйте по малко от желания пълнеж и покрийте с изрезките дупките.

Сега идва ред на глазурата, която е и може би най-любимия момент на всички.

Глазура:

2 пакетчета крема сирене
около 100 г краве масло
150 г пудра захар
2 пак. ванилия


Крема сиренето и пресятата пудра захар се разбиват добре. Малко по малко се добавя и леко размекнатото краве масло и ванилията. С шприц, пош или дори с лъжичка се украсяват по ваш вкус.
Тъй като 10 броя не ме устройваха много, реших да забъркам нова смес и да изпека още малко. Но не получих желания цвят, тъй като сладкарската боя свърши, а бях прочела в интернет, че може да бъде заменена с боя за яйца, тъй като е безвредна. Резултатът беше ето този - съвсем нормален цвят на кекс.


Все пак не е кой знае какъв провал - получи се още един вид кексчета. Тях реших да отлича освен по цвета и по вкуса. За пълнеж използвах двуцветен какаов крем, закупен от магазина. Получиха се също много вкусни и се харесаха на всички. Гостите поискаха да опитат и от двата вида. Зарадваха ме!



 Въпреки, че не се получиха перфектни на визия, на вкус бяха добри. Освен, че подхождаха идеално за празничния повод, бяха и първите ми успешни кексчета с глазура и с пълнеж! Наистина достойно лакомство!


2 коментара:

  1. На мен и двата вида ми харесаха много! И на вид, и на вкус бяха/са чудесни! :) А идеята за сладката изненада вътре със сладкото им подхождаше много. :)

    ОтговорИзтриване