Търсене в този блог

вторник, 7 февруари 2012 г.

Крем-супа от боб




Навън отново хваща люта зима. Идеално време за писане, готвене, четене на интересни кулинарни материали, за топла храна и напитки... Уюта на зимата свързвам и с вкусните топли супи. Дори обичам да колекционирам опити от приготвянето на различни видове супи. Както всички, които обичат да готвят, и за мен е интересно да пробвам други варианти, освен пилешката супа, супата топчета или боб чорбата. Откакто се сдобих с кухненски робот, съм страшен привърженик на крем-супите. Макар и вкъщи да не намирам други любители на това топло изкушение, винаги си намирам причина и повод да пробвам някоя нова рецепта. Докато си разглеждам снимки в интернет или блогове, често попадам на хубави рецепти, които за момента ме впечатляват, но си ги запаметявам и оставям приготвянето им за по-добър момент. Или когато ми се намират съответните продукти. Но ги помня, просто чакам идеалния момент или просто да ми дойде вдъхновението. Така се получи и този път... Тези дни, докато си пиех сутрешното кафе, прелиствайки новините във фейсбук,  чакайки да изникне всеки момент кулинарно вдъхновение, се натъкнах на една снимка от страницата на  Супичка. Беше снимка на крем-супа от зрял боб. Много ми хареса. След това погледнах и рецептата и зачаках да дойде този момент, за който говорех по-горе. Няколко дена обаче, в съзнанието ми се явяваше тази супичка и по-скоро снимката и. Аз много помня детайли около заснетата храна и понякога просто от това, че ми е харесала на външен вид, се втурвам да я приготвя, дори някой път прилича на външен вид, докато вкуса е различен. Вероятно звучи странно, но пък е успешен метод :) Дълги обяснения за начало, но не знам защо все имам нуждата, да представя ястието, по начина, по който ми е хрумнало. Пък блоговете са предимно за писане. Ето я и нея - супичката. Вдъхновена от Супичка.

Какво трябва:

1 ч. ч. боб
1 глава лук
1 морков
1 чаша прясно мляко
20-30 грама масло
50 грама бекон


При мен се получи така, че нашите бяха решили да сварят боб за обяд. И ето го моя момент. Възползвах се, за да я изпробвам. Пък и както казах, вкъщи не са любители на крем-супите, така че цялото удоволствие от вкусната крем-супа си остава за мен. :)  Използвах от готово сварения боб един-два черпака. Загрях си го малко, прехвърлих го в каната-миксер  на робота. Смила се, докато се получи хубава кремообразна смес. След това добавих една чаша прясно мляко ( даже налях направо млякото на око), добавих няколко късчета масло. Отново се смила, за да се разбърка добре. Приготвих си малко крутони. 



Една филия хляб, нарязана на малки кубчета, овкусени със сол, черен, червен и малко лют пипер. В малко мазнина за запичат. Тъй като не ми се чакаше много и нямах търпение, направо запекох бекона при крутоните. Така дори той стана по-хрупкав. Загрях отново супата, за да покъкри няколко минути. Сервирах в дълбока чиния, овкусих я с прясна чубрица. Майка ми си отглежда няколко стръкчета в саксия. Имаме и пресен зелен лук и пресен копър в саксии.   Това много ме радва, защото е прекрасно да поръсиш храната със свежи подправки. Пък и вкуса е друг. Много обичам ситно нарязан зелен лук. Придава свеж вкус и аромат на ястията. Добавих го и тук. Малко крутони, слагаме и хрупкавия бекон... Отделям няколко минути за снимки, и ето вече загребвам първата лъжица...





Както казах, обичам много крем-супите. Най-любимата ми супа е тази от гъби. Но вече мога да наредя до нея и крем-супата от боб. Много интересен вариант. Доволна съм от опита, а и голям принос за това доволство е именно първоначалното ми вдъхновение от снимките на Супичка. Тъй като аз не бих пробвала нещо, ако не ми хареса първо на външен вид.



3 коментара:

  1. Супичка ти благодари много за вниманието! Много е хубаво, че рецептата е била повод да експериментираш и да пробваш нещо различно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз също благодаря за вниманието на Супичка! Не очаквах толкова бърза реакция, дори изпреварихте моя коментар!

      Изтриване
    2. Много много успех в кулинарните начинания! :)

      Изтриване